Tomas von Brömssen: Men, Pappa!

Når

Tirsdag 14. mai, kl. 19.00

Hvor:

Peer Gynt, småbord

Priser:

430,-

Varighet:

120 min, inkl. pause

Tomas von Brömssen: Men, Pappa!

Tomas von Brömssen. Hva mer kan man si? Den nyslåtte 80-åringen blir aldri lei av å møte sitt publikum og denne gangen har han forberedt en skikkelig festkveld! En helaften full av latter og musikk, ispedd mange tanker fra et liv i stadig forandring.

Med på scenen er hans nye makker, sangeren Evelyn Jons. Eller vent litt, er det hans datter? Hvorfor har vi ikke fått treffe henne tidligere? Hmm… – det kan virke som de har en del å snakke om. Håper ikke han har noen planer om å synge musikaler…? Men, Pappa!

Gå ikke glipp av en av Norges mest kjente svenske skuespillere i denne flotte og varme konsertforestillingen!
Velkommen til 80-årskalas!

Med:
Tomas von Brömssen
og Evelyn Jons
Gitar: Per Hovensjö
Piano: Rickard Åström
Bass: Fredrik Bergman
Trommer: Per Boqvist


Billettpriser:
Ordinær: 430


Tomas von Brömssen fikk et umiddelbart gjennombrudd i hele Skandinavia som skraphandlersønnen Herbert i TV-serien Albert&Herbert i 1976. Siden det har han stadig vært aktuell og det virker som han har en usvikelig evne til å ta seg hele veien til publikums hjerte. Her er noen høydepunkter fra en helt unikt og fantastisk karriere:

Tomas har gjort en rekke roller på Folkteatern i Göteborg, blant annet tittelrollene i Tok-Alfred og Peer Gynt. Han har vært sirkusklovn og gjort barneprogram som Bulleribock og Harry & Larry. Sist kunne vi se ham i den musikalske monologen Kontrabasen på Lisebergsteatern i Gøteborg, en reprise av forestillingen som gikk for fulle på Göteborgs Stadsteater for noen år siden.

Noen av Brömssens største suksesser har vært hans egne revyer. Først ut var Tomas revy, også den på Lisebergsteatern. Forestillingen gikk for utsolgte hus i to år før den gikk videre til Folkan i Stockholm og Chat Noir i Oslo. Oppfølgerne Tomas revy II & III ble også store fremganger i både Sverige og Norge. I 2007 kom ytterligere en revy på Lisebergsteatern, Återkomsten, og til slutt Tomas siste revy i 2015.

Mye film og TV har det blitt, blant annet Mannen från Mallorca , Mitt liv som hund, og den norske Sofies Verden. Han fikk en «Guldbagge» for sin rolle i Bo Widerbergs Lust och fägring stor, og ble guldbaggenominert for sin rolle i Ormens väg på Helleberget. På TV har han blant annet gestaltet tobakkshandler Blomgren i Saltön i 2005, 2007 og 2010.

Tomas har alltid hatt en en stor kjærlighet til musikk. I hans egne forestillinger og revyer har alltid musikken og musikerne hatt viktig plass. Musikken er det først og fremst lokket ham til å medvirke i Men, Pappa!


Evelyn Jons er en mangefassetert sanger og artist fra Göteborg. Hun opptrer med symfoniorkestre både i Norge og Sverige, spiller egne forestillinger, opptrer i musikaler på scener i Sverige og Norge, og skriver og gir ut sin egen musikk.
I vår slapp hun sitt andre album, «Hur kan vi sova nu», som er oppfølgeren til «Världens största man» fra 2021.

I utgangspunktet er Evelyn musikalartist, og hun har gjennom 15 år gjort musikalroller i Norge, Sverige og Finland. De siste årene har hun ved flere anledninger vært solist med de store orkestrene i Skandinavia. I tillegg til at hun har solistroller, skaper hun selv tematiske konserter. Jons står bak både manus og regi, nå sist der hun portretterte legendariske Nadia Boulanger i den dramatiserte konserten «La Boulangerie». Tidligere har hun stått bak suksessene «En kveld med George Gershwin» , «Musikal, musikal!», «New York» og «Björn&Benny».

Evelyn første soloproduksjon «Det är synd att jag blev vacker istället för rik», ble framført mer enn 90 ganger og oppfølgeren «My Blue Rhapsody», basert på George Gershwins musikk ble bestilt av Göteborgs Symfoniker, og har blitt framført i mange konserthus i Sverige. Til sine to seneste solo-show, «Bortom din Horisont» og «Min kompis Terje» har hun skrevet både tekst og musikk. For Göteborgsoperan har hun skrevet manus til juleforestillingen «Julglitter och Operakaos» som ble vist både 2021 og 2022.

For Evelyn er det en drøm å få jobbe med Tomas. Han har liksom alltid vært tilstedeværende i hennes liv som «gøtebørska», og rundt Tomas vet man at det – på nesten magisk vis, oppstår viktige møter mellom de på scenen og de i salen.