Åge Sten Nilsen & The Show Must Go On

Når

Fredag 29. januar 2027, kl. 19.00

Hvor:

Dovregubbens hall

Priser:

590,-

Åge Sten Nilsen & The Show Must Go On

Åge Sten Nilsen & The Show Must Go On Ensemble hyller Queen

Åge Sten Nilsen og The Show Must Go On Ensemble er tilbake med en storslått hyllest til Queen – denne gangen med fokus på bandets første «golden years» i 1975–1976.
Queen er et av moderne musikkhistories aller største band. Med udødelige låter, ikoniske konserter og en helt særegen musikalsk bredde, har de fortsatt å fascinere nye generasjoner gjennom både filmen Bohemian Rhapsody, musikalen We Will Rock You og en rekke tribute-band verden over.
Åge Sten Nilsen startet sin Queen-hyllest allerede i 2007. Frem til 2018 turnerte han landet rundt med Norges største tribute-show, The Show Must Go On – en storslått hyllest til Queen, og spilte for over 600 000 publikummere. Mona Levin i Aftenposten omtalte ham som «Skandinavias beste Freddie Mercury-tolker».
Nå er han tilbake med en Queen-hyllest ulik alle andre. I Queen – The Golden Years rettes søkelyset mot perioden 1975–1976, da Queen skapte de klassiske albumene A Night at the Opera og A Day at the Races – og ga verden den banebrytende superhiten Bohemian Rhapsody.
Dette var årene hvor Queen viste hele sitt musikalske spenn: fra vakre ballader som Love of My Life og You Take My Breath Away, til rockelåter som Tie Your Mother Down og I’m in Love with My Car. Publikum får også høre store hymner som Somebody to Love, The Prophet’s Song, Teo Torriatte og selvfølgelig Bohemian Rhapsody. I tillegg byr konserten på låter som sjelden fremføres av tribute-band, hentet fra de to klassiske albumene. Dette er en konsert for både Queen-kjennere og musikkelskere. Kvelden avsluttes med en «Best of»-avdeling med noen av Queens aller største hits – med høy allsangsfaktor.

Velkommen til Norges første og største Queen-hyllest!

Billettpriser:

Ordinær: 590